- Grupa Przedszkolna pani Ewy Bielaś - Ryczek
- Grupa przedszkolna pani Justyny Szpiegi
- Grupa przedszkolna pani Małgorzaty Kasprzyk
Grupa Przedszkolna pani Ewy Bielaś - Ryczek
1.Wykonać co najmniej 2 ilustracje do podanych wierszy WIOSNA, ZAJĄCE
2. Wydrukować ze strony http//czasdzieci kwiaty wiosenne lub z innych stron i pomalować lub wykleić.
3.Utrwalać dodawanie i odejmowanie w zakresie 8.
4.Zasiać w kolorowej doniczce owies, lub inne zboże.
Z wykonanych ilustracji wykonamy w przedszkolu książeczki, a z wykiełkowanego zboża stroik wielkanocny.
" Wiosna"
Przyszła do nas pani wiosna,
cała w sukni z kwiatów.
Uśmiechnięta i radosna,
wśród lecących ptaków.
Powróciły z nią bociany,
z dalekiej Afryki.
Żaby w stawie się zbudziły,
misie i jeżyki.
W krzewach słychać śpiew skowronka,
słonko mocniej grzeje.
Na listeczku śpi biedronka,
wiatr leciutko wieje.
Witaj wiosno! Piękna pani.
Cieszy nas twój powrót.
Zieleń liści, świerszczy granie,
kwiatów pełen ogród."
" Zajace"
Przystanął zając na łące-
i patrzy na kwiaty pachnące.
Na trawę zieloną dokoła,
i już rodzinę swą woła!
Chodźcie prędko rodacy!
Musimy wziąć się do pracy!
Trawa chrupiąca , soczysta,
od rosy porannej czysta.
Tak długo się objadały,
że brzuchy je rozbolały.
Grupa przedszkolna pani Justyny Szpiegi
Propozycje zabaw dla najmłodszych:
1. Zabawa „ Stój prościutko”! Cel: ćwiczenie orientacji i reagowania na sygnał. Dzieci chodzą i biegają w różnych kierunkach. Na zawołanie: „stoimy prościutko” – dzieci po zatrzymaniu prostują się.
2.Zabawa „ Co to jest”? Cel: reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy oraz rozwijanie umiejętności przyporządkowania. Prowadząca zabawę zapowiada dzieciom siedzącym , że będzie wskazywała różne części ciała, co też czyni, za każdym razem nazywając ją. Właściwa zabawa zaczyna się wtedy, gdy prowadząca dotykając np. uszu, mówi – oczy. Zadaniem dzieci jest wskazanie nazwanej części ciała, a nie tej, którą mylnie pokazuje prowadząca.
3.Zabawa "Podłogę dotyka tylko..." np. jedna ręka, jedna noga; tylko brzuch, tylko plecy, tylko kolano - możliwości i celów bez liku - utrwalenie nazw części ciała, szukanie sposobów rozwiązania zadania w sposób twórczy..
4.Zabawa „ Rybki w akwarium" - super zabawa orientacyjno-porządkowa ; dzieci biegają, na sygnał zaczynamy sypać pokarm w różnych miejscach w sali; ponieważ ryby nie mówią, mamy natychmiastowo wyciszoną grupę ;).
5.Zabawa „Kamyk”. W środku koła znajduje się jedno dziecko, które jest „kamyczkiem”. Wszystkie dzieci mówią wierszyk: „Leży sobie kamyk na środku podwórka, leży sobie kamień , pod kamieniem dziurka , a w tej dziurce co?”. Dziecko będące w środku naśladuje jakieś zwierzę. Reszta dzieci przygląda się i rozwiązuje zagadkę. Dziecko, które pierwsze odgadnie wchodzi do środka.
6.Zabawa „ Czarodziejski woreczek ‘’-cele dydaktyczne: prawidłowe rozpoznawanie zabawek przy pomocy dotyku, ćwiczenie umiejętności dobierania zabawek w pary.
Dzieci siedzą w kole. W środku koła leży worek. Znajdują się w nim po dwie takie same zabawki. Dzieci po kolei wkładają rękę do worka i wybierają po jednej zabawce. Na podstawie dotyku odgadują, co to jest, nazywają zabawkę, a potem wyjmują ją sprawdzają, czy się nie pomyliły. Następnie kładą zabawki do przygotowanych obok kół w taki sposób, aby dobrać je parami.
7.Zabawa w kolory, zwykły czas można zamienić w naukę przez zabawę. Wystarczy piłka , rzucamy dziecku piłkę i mówimy kolor, a zadaniem dziecka jest powtórzenie koloru i podanie co jest w tym kolorze, np. niebieski-niebieski , jak niebo.
8. Powtarzanie piosenki: „ Wszyscy są , witam Was, zaczynamy już czas. Jestem Ja, jesteś TY, Raz , Dwa Trzy.”
9.Dodatkowo, na You Tube można włączyć piosenkę pt. Moje rączki, M. Tomaszewska, moje dzieciaki ją uwielbiają.
10. Piosenka pt. Umyjemy łapki” ,M. Tomaszewska, nauka mycia rączek i dbanie o własną higienę, kształtowanie poczucia rytmu oraz orientacji przestrzennej.
11. Zabawa „Babajaga patrzy”. Bajabanga patrzy - ruchowa
Jedna osoba jest Babajagą, reszta stoi w wyznaczonym (linia) miejscu. Babajaga jest odwrócona tyłem i ma zakryte oczy swoimi rękami i powtarza słowa raz ,dwa, trzy, babajaga patrzy.
W tym czasie dzieci biegną w jej stronę. Babajaga po tych słowach odwraca się. Dzieci muszą w tym czasie zatrzymać się w miejscu, do którego dobiegły i się nie ruszać.
Babajaga chodzi i patrzy, czy nikt się nie rusza (może też rozśmieszać nieruchomo stojące dzieci). Ten, kto się poruszy, idzie na początek (za linię), a reszta pozostaje na swoim miejscu.
Babajaga znów wypowiada słowa raz, dwa, trzy, babajaga patrzy. Ten, kto pierwszy dobiegnie do Baby jagi wygrywa i staje się Babajagą.
12. Wycinanie pasków, ze starych kolorowych gazet. Rozwijanie sprawności manualnej.
13.Dzielimy wspólnie proste wyrazy na sylaby, związane z :
-wiosną,
-kosmosem,
-kolory,
-dinozaury,
-rzeczy z otoczenia.
14. Układamy wspólnie puzzle, analiza i synteza wzrokowa wg wzoru i bez wzoru.
Grupa przedszkolna pani Małgorzaty Kasprzyk
Materiały dla rodziców do pracy z dzieckiem sześcioletnim z oddziału przedszkolnego „sześciolatki”
1. Utrwalamy poznane litery i cyfry w zakresie od 1do 10.
2. Ćwiczmy słuch fonetyczny
- liczmy słowa w zdaniu
- liczmy głoski w wyrazach
- wyodrębniamy sylaby w wyrazach
3. Ćwiczymy proces nauki czytania:
Sylab, wyrazów, prostych zdań i tekstów.
4.Kształtujemy sprawności manualne rąk – pisanie szlaczków literopodobnych liter, cyfr, wykonywanie prac plastycznych.
5. Realizujemy z dzieckiem karty pracy cz. 3, do strony 96