• kamien.jpg
  • panorama.jpg
  • plac_zabaw.jpg
  • szkola.jpg
  • szkola2.jpg
  • szkola3.jpg
  • szkola5.jpg
  • Grupa Przedszkolna pani Ewy Bielaś - Ryczek
  • Grupa przedszkolna pani Justyny Szpiegi
  • Grupa przedszkolna pani Małgorzaty Kasprzyk

Grupa Przedszkolna pani Ewy Bielaś - Ryczek

1.Wykonać co najmniej 2 ilustracje do podanych wierszy WIOSNA, ZAJĄCE
2. Wydrukować ze strony http//czasdzieci kwiaty wiosenne lub z innych stron i pomalować lub wykleić.
3.Utrwalać dodawanie i odejmowanie w zakresie 8.
4.Zasiać w kolorowej  doniczce owies, lub inne zboże.

Z wykonanych ilustracji wykonamy w przedszkolu książeczki, a z wykiełkowanego zboża stroik wielkanocny.

" Wiosna"

Przyszła do nas pani wiosna,

cała w sukni z kwiatów.

Uśmiechnięta i radosna,

wśród lecących ptaków.

      Powróciły z nią bociany,

      z dalekiej Afryki.

     Żaby w stawie się zbudziły,

    misie i jeżyki.

W krzewach słychać śpiew skowronka,

słonko mocniej grzeje.

Na listeczku śpi biedronka,

wiatr leciutko wieje.

   Witaj wiosno! Piękna pani.

   Cieszy nas twój powrót.

   Zieleń liści, świerszczy granie,

   kwiatów pełen ogród."

" Zajace"

Przystanął zając na łące-

i patrzy na kwiaty pachnące.

Na trawę zieloną dokoła,

i już rodzinę swą woła!

    Chodźcie prędko rodacy!

   Musimy wziąć się do pracy!

   Trawa chrupiąca , soczysta,

   od rosy porannej czysta.

Tak długo się objadały,

że brzuchy je rozbolały.

 

Grupa przedszkolna pani Justyny Szpiegi

Propozycje zabaw dla najmłodszych:

1. Zabawa „ Stój prościutko”! Cel: ćwiczenie orientacji i reagowania na sygnał.  Dzieci chodzą i biegają w różnych kierunkach. Na zawołanie: „stoimy prościutko” – dzieci po zatrzymaniu prostują się.

2.Zabawa „ Co to jest”? Cel: reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy oraz rozwijanie umiejętności przyporządkowania. Prowadząca zabawę zapowiada dzieciom siedzącym ,  że będzie wskazywała różne części ciała, co też czyni, za każdym razem  nazywając ją. Właściwa zabawa zaczyna się wtedy, gdy prowadząca  dotykając np. uszu, mówi – oczy. Zadaniem dzieci jest wskazanie nazwanej  części ciała, a nie tej, którą mylnie pokazuje prowadząca.

3.Zabawa  "Podłogę dotyka tylko..." np. jedna ręka, jedna noga; tylko brzuch, tylko plecy, tylko kolano - możliwości i celów bez liku - utrwalenie nazw części ciała, szukanie sposobów rozwiązania zadania w sposób twórczy..

4.Zabawa „ Rybki w akwarium" - super zabawa orientacyjno-porządkowa ; dzieci biegają, na sygnał zaczynamy sypać pokarm w różnych miejscach w sali; ponieważ ryby nie mówią, mamy natychmiastowo wyciszoną grupę ;).

5.Zabawa „Kamyk”. W  środku koła znajduje się jedno dziecko, które jest „kamyczkiem”. Wszystkie dzieci mówią wierszyk: „Leży sobie kamyk na środku podwórka, leży sobie kamień , pod kamieniem dziurka , a w tej dziurce co?”. Dziecko będące w środku naśladuje jakieś zwierzę. Reszta dzieci przygląda się i rozwiązuje zagadkę. Dziecko, które pierwsze odgadnie wchodzi do środka.

6.Zabawa „ Czarodziejski woreczek ‘’-cele dydaktyczne: prawidłowe rozpoznawanie zabawek przy pomocy dotyku, ćwiczenie umiejętności dobierania zabawek w pary.

Dzieci siedzą w kole. W środku koła leży worek. Znajdują się w nim po dwie takie same zabawki. Dzieci po kolei wkładają rękę do worka i wybierają po jednej zabawce. Na podstawie dotyku odgadują, co to jest, nazywają zabawkę, a potem wyjmują ją sprawdzają, czy się nie pomyliły. Następnie kładą zabawki do przygotowanych obok kół w taki sposób, aby dobrać je parami. 

7.Zabawa w kolory, zwykły czas można zamienić w  naukę przez zabawę. Wystarczy piłka , rzucamy dziecku piłkę i mówimy kolor, a zadaniem dziecka jest powtórzenie koloru i podanie co jest w tym kolorze, np. niebieski-niebieski , jak niebo.

8. Powtarzanie piosenki: „ Wszyscy są , witam Was, zaczynamy już czas. Jestem Ja, jesteś TY, Raz , Dwa Trzy.”

9.Dodatkowo, na You Tube można włączyć piosenkę pt. Moje rączki,  M. Tomaszewska, moje dzieciaki ją uwielbiają.

10. Piosenka pt. Umyjemy łapki” ,M. Tomaszewska, nauka mycia rączek i dbanie o własną higienę, kształtowanie poczucia rytmu oraz orientacji przestrzennej.

11. Zabawa „Babajaga patrzy”.  Bajabanga patrzy - ruchowa

Jedna osoba jest Babajagą, reszta stoi w wyznaczonym (linia) miejscu. Babajaga jest odwrócona tyłem i ma zakryte oczy swoimi rękami i powtarza słowa raz ,dwa, trzy, babajaga patrzy.

W tym czasie dzieci biegną w jej stronę. Babajaga po tych słowach odwraca się. Dzieci muszą w tym czasie zatrzymać się w miejscu, do którego dobiegły i się nie ruszać.

Babajaga chodzi i patrzy, czy nikt się nie rusza (może też rozśmieszać nieruchomo stojące dzieci). Ten, kto się poruszy, idzie na początek (za linię), a reszta pozostaje na swoim miejscu.

Babajaga znów wypowiada słowa raz, dwa, trzy, babajaga patrzy. Ten, kto pierwszy dobiegnie do Baby jagi wygrywa i staje się Babajagą.

12. Wycinanie pasków, ze starych kolorowych gazet. Rozwijanie sprawności manualnej.

13.Dzielimy wspólnie proste wyrazy na sylaby, związane z :

-wiosną,

-kosmosem,

-kolory,

-dinozaury,

-rzeczy z otoczenia.

14. Układamy wspólnie puzzle, analiza i synteza wzrokowa wg wzoru i bez wzoru.

 

Grupa przedszkolna pani Małgorzaty Kasprzyk

Materiały dla rodziców do pracy z dzieckiem sześcioletnim z oddziału przedszkolnego „sześciolatki”
1.    Utrwalamy poznane litery i cyfry w zakresie od 1do 10.
2.    Ćwiczmy słuch fonetyczny

- liczmy słowa w zdaniu
- liczmy głoski w wyrazach
- wyodrębniamy sylaby w wyrazach
3.  Ćwiczymy proces nauki czytania:
Sylab, wyrazów, prostych zdań i tekstów.
4.Kształtujemy sprawności manualne rąk – pisanie szlaczków literopodobnych liter, cyfr, wykonywanie prac plastycznych.
5. Realizujemy z dzieckiem karty pracy cz. 3, do strony 96

  • efs.gif
  • logo---plansza-z-miejscem-na-logo-Pastwa-placwki-z-ZPO.jpg
  • men.gif
  • pierwszaki.gif
  • pierwsze1.gif
  • PLAKAT-NA-TRON-INTERNETOW.jpg
  • plakat22---Kopia.jpg
  • tablica_01.jpg
  • wosp.gif