Drodzy uczniowie
Zamknięcie szkoły nie jest równoznaczne z tym, że to czas wakacji. W trakcie tej przerwy warto poświęcić czas na uzupełnienie i poszerzenie wiadomości To czas na pracę -trochę inną, ale mam nadzieję nie mniej ciekawą. Dla uczniów klas IV- VIII materiały z poszczególnych przedmiotów znajdują się na platformie portal.office.com. Gdyby ktoś z Was zapomniał hasła do swojego konta, proszę o kontakt z Panią Anetą Koselarz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Najważniejsze ZOSTAJEMY W DOMU. Pamiętajcie, że Wasze zdrowie i życie jest najcenniejsze.
Z pozdrowieniami
Edyta Zych
Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Michałowie
Przesyłam Wam linki do ciekawych stron.
Zapraszamy do skorzystania z oferty TVP, TVP ABC i TVP Kultura. Poniższy link zawiera szczegółowy program telewizyjny.
https://kuratorium.kielce.pl/42289/pasma-edukacyjne-tvp-tvp-abc-i-tvp-kultura-propozycje-dla-uczniow-i-nauczycieli/
Poniższy link zaprowadzi Cię do biblioteki lektur, które możesz przeczytać na smartfonie, tablecie, komputerze.
Każdy z Was już od klasy pierwszej może uczestniczyć w ciekawych zajęciach. Kliknij link poniżej
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa1
Materiały dla rodziców uczniów Klasy I, Klas: II A i II B, III i Przedszkolaków
Klasa I
Witam wszystkie Pierwszaki !
Zaczynamy zdalną naukę.
Edukacja polonistyczna
Ćwiczymy pisanie poznanych liter,wyrazów i zdań z tymi literami
Ćwiczymy przepisywanie tekstu drukowanego na pisany(teksty z podręcznika)
Uczymy się pisać z pmięci(tak jak to robiliśmy na lekcjach,zdania z zeszytu ćwiczeń)
Doskonalimy technikę czytania na poznanych tekstach wyrazowo-obrazkowych.
Poznajemy Natalkę – podr.pol.-społ. Str.20
Poznajemy litery drukowane: n,N podr.str.22,23
Ćwiczenia w pisaniu liter –Kaligrafia – str.50-51
Edukacja matematyczna
Dywanik iczbowy dla liczby 17 i 18.
Dzieci przygotowują klocki liczby w kolorach i układają dywanik dla liczby 17 i 18. Zapisują obliczenia pod paskami dywanika(do zeszytu tak jak to robiliśmy na lekcji).
Liczby w kolorach są do wykorzystania w ćw.-mat. Cz.1 na ostatniej stronie.Należy je wyciąć , będą służyły do kolejnych ćwiczeń.
Bawimy się w łańcuszki liczbowe – dodawanie i odejmowanie w zakresie 18 np.: 4+4+2-5=; 8-3+2+3+5=; 10-3-4++3=;
Doskonalimy liczenie pamięciowe do 18
Zabawy matematyczne, porównywanie liczb za pomocą znaków <,>,=
Edukacja muzyczna
Nauka piosenki : Witaminki (zasoby You Tube)
Edukacja plastyczna
Koszyk z wiosennymi kwiatami – technika dowolna
Robimy sałatkę owocową. Smacznego! Dużo zdrowia!
W zdalnym uczeniu zachęcam do korzystania ze stron :
klasa III
1. Doskonalić technikę czytania na wybranych tekstach.
2. Doskonalić naukę czytania ze zrozumieniem.
3. Utrwalić poznane zasady ortograficzne z „ ż” i „ rz”- wykonać ćw. 1 str. 35. zeszyt ćwiczeń
Utrwalić poznane zasady ortograficzne z „ ó” i „u”
Utrwalić poznane zasady ortograficzne z „ch”i „ h”
Ćwiczyć pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi korzystając ze strony internetowej
4. Utrwalić poznane części mowy ( rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, liczebniki i przysłówki)
5. Utrwalić tabliczkę mnożenia w zakresie 100
6. Powtórzyć dzielenie w zakresie 100
7. Doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania liczb w zakresie 1000
8. Utrwalić kolejność wykonywania działań
9. Czy już potrafisz Wykonać w. 1-8 str. 30,31
Proszę o skorzystanie ze strony internetowej http://matzoo.pl/klasa3
Proszę o skorzystanie ze strony internetowej, na której znajdują się propozycje zajęć na poszczególne dni.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
Przeczytaj Baśń Hansa Chrystiana Andersena pt. „ Królowa śniegu” i „ Listek z nieba” korzystając ze strony internetowej
Język angielski kl. III
1. Powtórzyć słówka z rozdziałów 3 i 4
2. Uzupełnić ćwiczenia do strony 35 oraz ćwiczenia od str. 71 do 75 ( tylko 1ćwiczenie na 75
stronie)
3. Ćwiczyć czytanie z rozdziału 4.
4. Utrwalać słówka poznane- ćwiczenia str. 79 i 80
(na str.80-rozdział 5)
Religia
1. Nauczyć się formuły spowiedzi z podręcznika
2.Przyswajać wiadomości z małego katechizmu
Ed. informatyczna
Korzystać ze strony internetowej www.code.org
MATERIAŁY DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS: II A i II B
Edukacja polonistyczna
1. Doskonalić technikę czytania na dowolnych tekstach z podręcznika lub innych.
2. Doskonalić naukę czytania ze zrozumieniem.
3. Utrwalać pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi z „ ż” i „ rz”; „ ó” i „u”; „ch” i „ h” oraz utrwalać poznane zasady ortograficzne (podręcznik ,,Oto ja” od strony 78 do strony 83).
4. Ćwiczyć pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi korzystając ze strony internetowej https://dyktanda.online/app/
5. Utrwalić poznane części mowy - rzeczownik (podręcznik ,,Oto ja s. 72 - 73)
6. Ćwiczyć umiejętność pisania wypowiedzi pisemnych – ,, zaproszenie” (podręcznik ,,Oto ja” s. 84-85)
7. Wykonać ćwiczenia z zeszytu zadań polonistycznych – „piszę” do strony 51.
8.Przeczytać Baśnie Hansa Chrystiana Andersena: „ Brzydkie kaczątko” i „ Calineczka” korzystając ze strony internetowej.
https://lektury.gov.pl/
Edukacja matematyczna:
1 . Doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania liczb w zakresie 100.
2. Utrwalać mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 30.
3. Utrwalać umiejętność obliczeń zegarowych, kalendarzowych i pieniężnych.
4. Wykonać zadania z zeszytu zadań matematycznych –„liczę” do strony 53.
Proszę o skorzystanie ze strony internetowej http://matzoo.pl/klasa/2
Proszę również o skorzystanie ze strony internetowej, na której znajdują się propozycje zajęć na poszczególne dni.
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
Edukacja przyrodnicza:
1. Założyć hodowlę wybranej roślinki i obserwować jej wzrost.
Język angielski
Ćwiczyć słownictwo z działu 6 – klasa II b
Ćwiczyć słownictwo i wyrażenia z działu 5 – klasa II a
Religia
1. Uzupełnić ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń
2. Przyswajać poznane wiadomości.
Ed. informatyczna
Korzystać ze strony internetowej www.code.org
Grupa Przedszkolna pani Ewy Bielaś - Ryczek
1.Wykonać co najmniej 2 ilustracje do podanych wierszy WIOSNA, ZAJĄCE
2. Wydrukować ze strony http//czasdzieci kwiaty wiosenne lub z innych
stron i pomalować lub wykleić.
3.Utrwalać dodawanie i odejmowanie w zakresie 8.
4.Zasiać w kolorowej doniczce owies, lub inne zboże.
Z wykonanych ilustracji wykonamy w przedszkolu książeczki, a z
wykiełkowanego zboża stroik wielkanocny.
" Wiosna"
Przyszła do nas pani wiosna,
cała w sukni z kwiatów.
Uśmiechnięta i radosna,
wśród lecących ptaków.
Powróciły z nią bociany,
z dalekiej Afryki.
Żaby w stawie się zbudziły,
misie i jeżyki.
W krzewach słychać śpiew skowronka,
słonko mocniej grzeje.
Na listeczku śpi biedronka,
wiatr leciutko wieje.
Witaj wiosno! Piękna pani.
Cieszy nas twój powrót.
Zieleń liści, świerszczy granie,
kwiatów pełen ogród."
" Zajace"
Przystanął zając na łące-
i patrzy na kwiaty pachnące.
Na trawę zieloną dokoła,
i już rodzinę swą woła!
Chodźcie prędko rodacy!
Musimy wziąć się do pracy!
Trawa chrupiąca , soczysta,
od rosy porannej czysta.
Tak długo się objadały,
że brzuchy je rozbolały.
Grupa przedszkolna pani Justyny Szpiegi
Propozycje zabaw dla najmłodszych:
1. Zabawa „ Stój prościutko”! Cel: ćwiczenie orientacji i reagowania na sygnał. Dzieci chodzą i biegają w różnych kierunkach. Na zawołanie: „stoimy prościutko” – dzieci po zatrzymaniu prostują się.
2.Zabawa „ Co to jest”? Cel: reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy oraz rozwijanie umiejętności przyporządkowania. Prowadząca zabawę zapowiada dzieciom siedzącym , że będzie wskazywała różne części ciała, co też czyni, za każdym razem nazywając ją. Właściwa zabawa zaczyna się wtedy, gdy prowadząca dotykając np. uszu, mówi – oczy. Zadaniem dzieci jest wskazanie nazwanej części ciała, a nie tej, którą mylnie pokazuje prowadząca.
3.Zabawa "Podłogę dotyka tylko..." np. jedna ręka, jedna noga; tylko brzuch, tylko plecy, tylko kolano - możliwości i celów bez liku - utrwalenie nazw części ciała, szukanie sposobów rozwiązania zadania w sposób twórczy..
4.Zabawa „ Rybki w akwarium" - super zabawa orientacyjno-porządkowa ; dzieci biegają, na sygnał zaczynamy sypać pokarm w różnych miejscach w sali; ponieważ ryby nie mówią, mamy natychmiastowo wyciszoną grupę ;).
5.Zabawa „Kamyk”. W środku koła znajduje się jedno dziecko, które jest „kamyczkiem”. Wszystkie dzieci mówią wierszyk: „Leży sobie kamyk na środku podwórka, leży sobie kamień , pod kamieniem dziurka , a w tej dziurce co?”. Dziecko będące w środku naśladuje jakieś zwierzę. Reszta dzieci przygląda się i rozwiązuje zagadkę. Dziecko, które pierwsze odgadnie wchodzi do środka.
6.Zabawa „ Czarodziejski woreczek ‘’-cele dydaktyczne: prawidłowe rozpoznawanie zabawek przy pomocy dotyku, ćwiczenie umiejętności dobierania zabawek w pary.
Dzieci siedzą w kole. W środku koła leży worek. Znajdują się w nim po dwie takie same zabawki. Dzieci po kolei wkładają rękę do worka i wybierają po jednej zabawce. Na podstawie dotyku odgadują, co to jest, nazywają zabawkę, a potem wyjmują ją sprawdzają, czy się nie pomyliły. Następnie kładą zabawki do przygotowanych obok kół w taki sposób, aby dobrać je parami.
7.Zabawa w kolory, zwykły czas można zamienić w naukę przez zabawę. Wystarczy piłka , rzucamy dziecku piłkę i mówimy kolor, a zadaniem dziecka jest powtórzenie koloru i podanie co jest w tym kolorze, np. niebieski-niebieski , jak niebo.
8. Powtarzanie piosenki: „ Wszyscy są , witam Was, zaczynamy już czas. Jestem Ja, jesteś TY, Raz , Dwa Trzy.”
9.Dodatkowo, na You Tube można włączyć piosenkę pt. Moje rączki, M. Tomaszewska, moje dzieciaki ją uwielbiają.
10. Piosenka pt. Umyjemy łapki” ,M. Tomaszewska, nauka mycia rączek i dbanie o własną higienę, kształtowanie poczucia rytmu oraz orientacji przestrzennej.
11. Zabawa „Babajaga patrzy”. Bajabanga patrzy - ruchowa
Jedna osoba jest Babajagą, reszta stoi w wyznaczonym (linia) miejscu. Babajaga jest odwrócona tyłem i ma zakryte oczy swoimi rękami i powtarza słowa raz ,dwa, trzy, babajaga patrzy.
W tym czasie dzieci biegną w jej stronę. Babajaga po tych słowach odwraca się. Dzieci muszą w tym czasie zatrzymać się w miejscu, do którego dobiegły i się nie ruszać.
Babajaga chodzi i patrzy, czy nikt się nie rusza (może też rozśmieszać nieruchomo stojące dzieci). Ten, kto się poruszy, idzie na początek (za linię), a reszta pozostaje na swoim miejscu.
Babajaga znów wypowiada słowa raz, dwa, trzy, babajaga patrzy. Ten, kto pierwszy dobiegnie do Baby jagi wygrywa i staje się Babajagą.
12. Wycinanie pasków, ze starych kolorowych gazet. Rozwijanie sprawności manualnej.
13.Dzielimy wspólnie proste wyrazy na sylaby, związane z :
-wiosną,
-kosmosem,
-kolory,
-dinozaury,
-rzeczy z otoczenia.
14. Układamy wspólnie puzzle, analiza i synteza wzrokowa wg wzoru i bez wzoru.
Grupa przedszkolna pani Małgorzaty Kasprzyk
Materiały dla rodziców do pracy z dzieckiem sześcioletnim z oddziału przedszkolnego „sześciolatki”
1. Utrwalamy poznane litery i cyfry w zakresie od 1do 10.
2. Ćwiczmy słuch fonetyczny
- liczmy słowa w zdaniu
- liczmy głoski w wyrazach
- wyodrębniamy sylaby w wyrazach
3. Ćwiczymy proces nauki czytania:
Sylab, wyrazów, prostych zdań i tekstów.
4.Kształtujemy sprawności manualne rąk – pisanie szlaczków literopodobnych liter, cyfr, wykonywanie prac plastycznych.
5. Realizujemy z dzieckiem karty pracy cz. 3, do strony 96