• kamien.jpg
  • panorama.jpg
  • plac_zabaw.jpg
  • szkola.jpg
  • szkola2.jpg
  • szkola3.jpg
  • szkola5.jpg

Drodzy uczniowie

Zamknięcie szkoły nie jest równoznaczne z tym, że to czas wakacji. W trakcie tej przerwy warto poświęcić czas na uzupełnienie i poszerzenie wiadomości To czas na pracę -trochę inną, ale mam nadzieję nie mniej ciekawą. Dla uczniów klas IV- VIII materiały z poszczególnych przedmiotów znajdują się na platformie portal.office.com. Gdyby ktoś z Was zapomniał hasła do swojego konta, proszę o kontakt z Panią Anetą Koselarz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Najważniejsze ZOSTAJEMY W DOMU. Pamiętajcie, że Wasze zdrowie i życie jest najcenniejsze.

Z pozdrowieniami

Edyta Zych

Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Michałowie


Przesyłam Wam linki do ciekawych stron.

Zapraszamy do skorzystania z oferty TVP, TVP ABC i TVP Kultura. Poniższy link zawiera szczegółowy program telewizyjny.

https://kuratorium.kielce.pl/42289/pasma-edukacyjne-tvp-tvp-abc-i-tvp-kultura-propozycje-dla-uczniow-i-nauczycieli/

Poniższy link zaprowadzi Cię do biblioteki lektur, które możesz przeczytać na smartfonie, tablecie, komputerze.

https://lektury.gov.pl/

Każdy z Was już od klasy pierwszej może uczestniczyć w ciekawych zajęciach.   Kliknij link poniżej

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa1

https://kuratorium.kielce.pl/42289/pasma-edukacyjne-tvp-tvp-abc-i-tvp-kultura-propozycje-dla-uczniow-i-nauczycieli/

https://kuratorium.kielce.pl/42224/zawieszenie-zajec-dydaktyczno-wychowawczych-w-przedszkolach-szkolach-i-placowkach-oswiatowych/

Materiały dla rodziców uczniów Klasy I, Klas: II A i II B, III  i Przedszkolaków

 Klasa I

Witam wszystkie Pierwszaki !

Zaczynamy zdalną naukę.

Edukacja polonistyczna

    Ćwiczymy pisanie poznanych liter,wyrazów i zdań z tymi literami

    Ćwiczymy przepisywanie tekstu drukowanego na pisany(teksty z podręcznika)

    Uczymy się pisać z pmięci(tak jak to robiliśmy na lekcjach,zdania z zeszytu ćwiczeń)

    Doskonalimy technikę czytania na poznanych tekstach wyrazowo-obrazkowych.  

    Poznajemy Natalkę – podr.pol.-społ. Str.20

    Poznajemy litery drukowane: n,N podr.str.22,23

    Ćwiczenia w pisaniu liter –Kaligrafia – str.50-51

Edukacja matematyczna

    Dywanik iczbowy dla liczby 17 i 18.

    Dzieci przygotowują klocki liczby w kolorach i układają dywanik dla liczby 17 i 18. Zapisują obliczenia pod paskami dywanika(do zeszytu tak jak to robiliśmy   na lekcji).

    Liczby w kolorach są do wykorzystania w ćw.-mat. Cz.1 na ostatniej stronie.Należy je wyciąć , będą służyły do kolejnych ćwiczeń.

    Bawimy się w łańcuszki liczbowe – dodawanie i odejmowanie w zakresie 18 np.: 4+4+2-5=; 8-3+2+3+5=; 10-3-4++3=;

    Doskonalimy liczenie pamięciowe do 18

    Zabawy matematyczne, porównywanie liczb za pomocą znaków <,>,=

Edukacja muzyczna

    Nauka piosenki : Witaminki (zasoby You Tube)

     

Edukacja plastyczna

Koszyk z wiosennymi kwiatami – technika dowolna

Robimy sałatkę owocową. Smacznego! Dużo zdrowia!

W zdalnym uczeniu zachęcam do korzystania ze stron :

 

klasa III

1. Doskonalić technikę czytania na wybranych tekstach.

2. Doskonalić naukę czytania ze zrozumieniem.

3. Utrwalić poznane zasady ortograficzne z „ ż” i „ rz”- wykonać ćw. 1 str. 35. zeszyt ćwiczeń

Utrwalić poznane zasady ortograficzne z „ ó” i „u”

Utrwalić poznane zasady ortograficzne z „ch”i „ h”

Ćwiczyć pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi korzystając ze strony internetowej

https://dyktanda.online/app/#

4. Utrwalić poznane części mowy ( rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, liczebniki i przysłówki)

5. Utrwalić tabliczkę mnożenia w zakresie 100

6. Powtórzyć dzielenie w zakresie 100

7. Doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania liczb w zakresie 1000

8. Utrwalić kolejność wykonywania działań

9. Czy już potrafisz Wykonać w. 1-8 str. 30,31

Proszę o skorzystanie ze strony internetowej http://matzoo.pl/klasa3

Proszę o skorzystanie ze strony internetowej, na której znajdują się propozycje zajęć na poszczególne dni.

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Przeczytaj Baśń Hansa Chrystiana Andersena pt. „ Królowa śniegu” i „ Listek z nieba” korzystając ze strony internetowej

https://lektury.gov.pl/

Język angielski kl. III

1. Powtórzyć słówka z rozdziałów 3 i 4

2. Uzupełnić ćwiczenia do strony 35 oraz ćwiczenia od str. 71 do 75 ( tylko 1ćwiczenie na 75

stronie)

3. Ćwiczyć czytanie z rozdziału 4.

4. Utrwalać słówka poznane- ćwiczenia str. 79 i 80

(na str.80-rozdział 5)

Religia

1. Nauczyć się formuły spowiedzi z podręcznika

2.Przyswajać wiadomości z małego katechizmu

Ed. informatyczna

Korzystać ze strony internetowej www.code.org

 

MATERIAŁY DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLAS: II A i II B

Edukacja polonistyczna

1. Doskonalić technikę czytania na dowolnych tekstach z podręcznika lub innych.

2. Doskonalić naukę czytania ze zrozumieniem.

3. Utrwalać pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi z „ ż” i „ rz”;  „ ó” i „u”; „ch” i „ h” oraz utrwalać poznane zasady ortograficzne (podręcznik ,,Oto ja” od strony 78 do strony 83).

4. Ćwiczyć pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi korzystając ze strony internetowej  https://dyktanda.online/app/

 5. Utrwalić poznane części mowy - rzeczownik (podręcznik ,,Oto ja s. 72  - 73)

6.  Ćwiczyć umiejętność pisania wypowiedzi pisemnych – ,, zaproszenie” (podręcznik ,,Oto ja”              s.  84-85)

7. Wykonać ćwiczenia z zeszytu zadań polonistycznych – „piszę” do strony 51.  

8.Przeczytać Baśnie Hansa Chrystiana Andersena:  „ Brzydkie kaczątko” i „ Calineczka” korzystając ze strony internetowej.

https://lektury.gov.pl/

Edukacja matematyczna:

1 . Doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania liczb w zakresie 100.

2. Utrwalać mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 30.

3. Utrwalać umiejętność obliczeń zegarowych, kalendarzowych i pieniężnych.

4. Wykonać zadania z zeszytu zadań matematycznych –„liczę” do strony 53.

Proszę o skorzystanie ze strony internetowej http://matzoo.pl/klasa/2

Proszę również o skorzystanie ze strony internetowej, na której znajdują się propozycje zajęć na poszczególne dni.

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Edukacja przyrodnicza:

1. Założyć hodowlę wybranej roślinki i obserwować jej wzrost.

Język angielski  

Ćwiczyć słownictwo z działu 6 – klasa II b

Ćwiczyć słownictwo i wyrażenia z działu 5 – klasa II a

Religia

1. Uzupełnić ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń  

2. Przyswajać poznane wiadomości.

Ed. informatyczna

Korzystać ze strony internetowej www.code.org

 Grupa Przedszkolna pani Ewy Bielaś - Ryczek

1.Wykonać co najmniej 2 ilustracje do podanych wierszy WIOSNA, ZAJĄCE
2. Wydrukować ze strony http//czasdzieci kwiaty wiosenne lub z innych
stron               i pomalować lub wykleić.
3.Utrwalać dodawanie i odejmowanie w zakresie 8.
4.Zasiać w kolorowej  doniczce owies, lub inne zboże.

Z wykonanych ilustracji wykonamy w przedszkolu książeczki, a z
wykiełkowanego zboża stroik wielkanocny.

 

" Wiosna"

Przyszła do nas pani wiosna,

cała w sukni z kwiatów.

Uśmiechnięta i radosna,

wśród lecących ptaków.

      Powróciły z nią bociany,

      z dalekiej Afryki.

     Żaby w stawie się zbudziły,

    misie i jeżyki.

W krzewach słychać śpiew skowronka,

słonko mocniej grzeje.

Na listeczku śpi biedronka,

wiatr leciutko wieje.

   Witaj wiosno! Piękna pani.

   Cieszy nas twój powrót.

   Zieleń liści, świerszczy granie,

   kwiatów pełen ogród."

" Zajace"

Przystanął zając na łące-

i patrzy na kwiaty pachnące.

Na trawę zieloną dokoła,

i już rodzinę swą woła!

    Chodźcie prędko rodacy!

   Musimy wziąć się do pracy!

   Trawa chrupiąca , soczysta,

   od rosy porannej czysta.

Tak długo się objadały,

że brzuchy je rozbolały.

 

Grupa przedszkolna pani Justyny Szpiegi

Propozycje zabaw dla najmłodszych:

1. Zabawa „ Stój prościutko”! Cel: ćwiczenie orientacji i reagowania na sygnał.  Dzieci chodzą i biegają w różnych kierunkach. Na zawołanie: „stoimy prościutko” – dzieci po zatrzymaniu prostują się.

2.Zabawa „ Co to jest”? Cel: reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy oraz rozwijanie umiejętności przyporządkowania. Prowadząca zabawę zapowiada dzieciom siedzącym ,  że będzie wskazywała różne części ciała, co też czyni, za każdym razem  nazywając ją. Właściwa zabawa zaczyna się wtedy, gdy prowadząca  dotykając np. uszu, mówi – oczy. Zadaniem dzieci jest wskazanie nazwanej  części ciała, a nie tej, którą mylnie pokazuje prowadząca.

3.Zabawa  "Podłogę dotyka tylko..." np. jedna ręka, jedna noga; tylko brzuch, tylko plecy, tylko kolano - możliwości i celów bez liku - utrwalenie nazw części ciała, szukanie sposobów rozwiązania zadania w sposób twórczy..

4.Zabawa „ Rybki w akwarium" - super zabawa orientacyjno-porządkowa ; dzieci biegają, na sygnał zaczynamy sypać pokarm w różnych miejscach w sali; ponieważ ryby nie mówią, mamy natychmiastowo wyciszoną grupę ;).

5.Zabawa „Kamyk”. W  środku koła znajduje się jedno dziecko, które jest „kamyczkiem”. Wszystkie dzieci mówią wierszyk: „Leży sobie kamyk na środku podwórka, leży sobie kamień , pod kamieniem dziurka , a w tej dziurce co?”. Dziecko będące w środku naśladuje jakieś zwierzę. Reszta dzieci przygląda się i rozwiązuje zagadkę. Dziecko, które pierwsze odgadnie wchodzi do środka.

6.Zabawa „ Czarodziejski woreczek ‘’-cele dydaktyczne: prawidłowe rozpoznawanie zabawek przy pomocy dotyku, ćwiczenie umiejętności dobierania zabawek w pary.

Dzieci siedzą w kole. W środku koła leży worek. Znajdują się w nim po dwie takie same zabawki. Dzieci po kolei wkładają rękę do worka i wybierają po jednej zabawce. Na podstawie dotyku odgadują, co to jest, nazywają zabawkę, a potem wyjmują ją sprawdzają, czy się nie pomyliły. Następnie kładą zabawki do przygotowanych obok kół w taki sposób, aby dobrać je parami. 

7.Zabawa w kolory, zwykły czas można zamienić w  naukę przez zabawę. Wystarczy piłka , rzucamy dziecku piłkę i mówimy kolor, a zadaniem dziecka jest powtórzenie koloru i podanie co jest w tym kolorze, np. niebieski-niebieski , jak niebo.

8. Powtarzanie piosenki: „ Wszyscy są , witam Was, zaczynamy już czas. Jestem Ja, jesteś TY, Raz , Dwa Trzy.”

9.Dodatkowo, na You Tube można włączyć piosenkę pt. Moje rączki,  M. Tomaszewska, moje dzieciaki ją uwielbiają.

10. Piosenka pt. Umyjemy łapki” ,M. Tomaszewska, nauka mycia rączek i dbanie o własną higienę, kształtowanie poczucia rytmu oraz orientacji przestrzennej.

11. Zabawa „Babajaga patrzy”.  Bajabanga patrzy - ruchowa

Jedna osoba jest Babajagą, reszta stoi w wyznaczonym (linia) miejscu. Babajaga jest odwrócona tyłem i ma zakryte oczy swoimi rękami i powtarza słowa raz ,dwa, trzy, babajaga patrzy.

W tym czasie dzieci biegną w jej stronę. Babajaga po tych słowach odwraca się. Dzieci muszą w tym czasie zatrzymać się w miejscu, do którego dobiegły i się nie ruszać.

Babajaga chodzi i patrzy, czy nikt się nie rusza (może też rozśmieszać nieruchomo stojące dzieci). Ten, kto się poruszy, idzie na początek (za linię), a reszta pozostaje na swoim miejscu.

Babajaga znów wypowiada słowa raz, dwa, trzy, babajaga patrzy. Ten, kto pierwszy dobiegnie do Baby jagi wygrywa i staje się Babajagą.

12. Wycinanie pasków, ze starych kolorowych gazet. Rozwijanie sprawności manualnej.

13.Dzielimy wspólnie proste wyrazy na sylaby, związane z :

-wiosną,

-kosmosem,

-kolory,

-dinozaury,

-rzeczy z otoczenia.

14. Układamy wspólnie puzzle, analiza i synteza wzrokowa wg wzoru i bez wzoru.

 

Grupa przedszkolna pani Małgorzaty Kasprzyk

Materiały dla rodziców do pracy z dzieckiem sześcioletnim z oddziału przedszkolnego „sześciolatki”
1.    Utrwalamy poznane litery i cyfry w zakresie od 1do 10.
2.    Ćwiczmy słuch fonetyczny

- liczmy słowa w zdaniu
- liczmy głoski w wyrazach
- wyodrębniamy sylaby w wyrazach
3.  Ćwiczymy proces nauki czytania:
Sylab, wyrazów, prostych zdań i tekstów.
4.Kształtujemy sprawności manualne rąk – pisanie szlaczków literopodobnych liter, cyfr, wykonywanie prac plastycznych.
5. Realizujemy z dzieckiem karty pracy cz. 3, do strony 96

 

  • efs.gif
  • men.gif
  • pierwszaki.gif
  • pierwsze1.gif
  • wosp.gif